انقلابی گری در تاریخ

خرید بک لینک

انقلاب بنی اسرائیل

اندکی از مرگ یوسف نگذشته بود که فقر و بدبختی گریبانگیر فرزندانیعقوب شد و نزدیکی حکومت فرعون معروف مصر که در جریانات موسی نام برده میشود(رامسس سوم)این بدبختی به اوج میرسد قرآن این را سوء العذاب مینامد و در راس اینبدبختی ها بردگی شدید بنی اسرائیل بود تا آنجا که فرعون "انا ربکمالاعلی" سر میدهد دیگر بدبختی از منظر قرآن "یقتلون ابناءکم و یستحیوننسائکم" است

در چنین زمانی که بنی اسرائیل به ستوه امده بودند بهترین زمان برایظهور یک منجی بود،موسی!

بنی اسرائیل گرد موسی را میگیرند و با نهایت تواضع از خداوند نجات !را میطلبند نجات یعنی که در وضعیتی که حیات کسی عن قریب از بین برود کسی درناباوری کسی را نجات میدهد و شاید بنی اسرائیل پیش خود فکر میکنند که حاضریم ازگرسنگی بمیریم و خار های بیایان های سینا را بخوریم اما دیکر طوق بردگی فرعون را نکشیم خداوند بارحمت خود نسبت به بنی اسرائیل و با خشم خود نسبت به فرعون رفتار میکند و بنیاسرائیل در انقلابی بزرگ از ستم فرعون رها میشوند

خداوند نعمت را به ایشان تمام میکند بنی اسرائیل ضعیف حالا به لطفخداوند در کمال ناباوری فرعون مصر را شکست میدهد!و برایشان از زمین و آسمان نعمت فرومیفرستد و مستضعفان را وارثان زمین قرار میدهد برای جامعه ایران امروز این نعمت هاآشنا نیست؟!

اما درست از وقتی که بنی اسرائیل نیل را به سمت سرزمین سینا ترک میکندحرف و حدیث ها شروع میشود و دو موریانه به جان انقلابشان می افتد؛دو موریانه ای کهپایه های انقلابشان را میجود و این دو برای ایران امروز خیلی آشناست

اول معاوضه ارزش های بزرگی بود که بنی اسرائیل با آین ارزش ها از مصرخارج شد با آن دسته نیاز هایی که صد البته بسیار مهم است و آن معیشت و آب و غذابود البته این نیاز ها بسیار مهمند و از کلمات علی در نهج البلاغه و تاکیداتمتوالی بر میآیند اما نه در زمانی که امر دایر بر ارزش یا این نیاز ها باشد!

کم کم بنی اسرائیل به جای آیات خداوند از موسی خاک و آنچه از آنمیروید را میطلبد!و حتی حرف های روشنفکرانه ای میزند که باز هم برای ما آشناست!مثلا میگوید:" موسی ما بدبخت بودیم و تو بدبخت ترمان کردی!"

موسی به قومش با تاسف میگوید"به مصر هبوط کنید که آنجا هرچهبخواهید فراهم است!"

دوم موریانه ای که پایه های انقلاب بنی اسرائیل را میخورد درک غلط وتحریفاتی بود که معنویات و ارزش ها را هدف رفته بود،حالا بنی اسرائیل و شایدنخبگان بنی اسرائیل تحت تاثیر سال ها فرهنگ مصریان از موسی خدای دیدنی ! میطلبد و همین مساله باعث میشود تا موسی وقتیپس از 40 روز از کوه طور برگشت و فرامین الهی را دریافت کرد با گوساله ای از طلاروبرو شد که صدایی میدهد و مردم بر گرد او طواف میکنند! و در مقابل او به کار هایزشت دست میزنند

و اینگونه شد که بنی اسرائیلاز آن همه نعمت هایی که خداوند به ایشان عطا کرده بود محروم شد و قریب 400 سال دربدبختی های معنوی و مادی فرو رفت تا طالوت و داود و سلیمان به حکومت رسیدند والبته این دوران هم دوام زیادی نداشت وبنی اسرائیل تا ابد آقایی و سیادت را از دست داد و به صفحات عبرت انگیز تاریخپیوست!

و ما اکثر العبر و اقل الاعتبار

خلاصه چیز هایی که ازسخنرانی آقای مهدوی ارفع در داشنگاه صنعتیدرباره انقلاب فهمیدم

اخلاص!...

ما را در سایت اخلاص! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 128 تاريخ: يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 ساعت: 22:46

صفحه بندی